loading...
nargesmahan
narges بازدید : 51 نظرات (0)

تفاوت اینترنت وایرلس و وای فای در چیست و کدام بهتر است؟

یک نکته بسیار مهم در مورد مودم های وای فای و  بی سیم این است که اکثر افراد این دو را یکسان می‌دانند. بله، شباهت‌هایی بین این دو وجود دارد، اما تفاوت‌های زیادی نیز بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

وای فای و به طور کلی مودم وایرلس وظیفه بسیار مهمی دارند و آن اشتراک گذاری اینترنت برای کاربران خود است که می‌توان آن را یکی از مهم ترین فناوری‌های حال حاضر دنیا دانست. چرا که اینترنت و اتصال به تمام دنیا برای همه مردم دنیا هر کجا که هستند. این امر را ممکن ساخته است، بنابراین می‌توان آن را خدمت بزرگی به بشریت دانست و باید قدردان این فناوری مهم باشیم.

تفاوت های مهم مودم وای فای بی سیم

مودم بی سیم در معنای بی سیم به کار می‌رود و اتصال بی سیم را فراهم می‌کند اما وای فای نیز این ویژگی را دارد و قابلیت اتصال بی سیم به دستگاه‌ها را دارد اما یکی از ویژگی‌های مهم وای فای قابلیت اتصال دستگاه‌ها است. موارد مختلف مانند Wi-Fi Direct یکسان هستند.

به طور کلی می‌توان گفت که وای فای‌ها از سرعت بالاتری نسبت به بی‌سیم‌ها برخوردار هستند که این امکان بسیار بزرگ و قابل توجهی در این زمینه برای مشتریانی است که به دنبال اینترنت پرسرعت هستند.

دیگر تفاوت‌های مهم بین مودم های Wi-Fi و مودم های بی سیم

می‌خواهیم به یکی از مهم ترین نکات در تفاوت وای فای و بی سیم بپردازیم. برای اتصال مودم های بی سیم باید از برق شهری استفاده کنیم در غیر این صورت امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد اما دستگاه های وای فای نیازی به اتصال به اینترنت شهری ندارند چرا که برخی از آنها باتری های بسیار قوی دارند. هستند که به شما امکان می دهند در هر کجا که هستید بدون هیچ محدودیتی به اینترنت قوی و پرسرعت متصل شوید.

این در حالی است که در گذشته مشکلات زیادی در این زمینه داشتیم به طوری که برای اتصال به اینترنت باید ساعت ها منتظر می ماندیم و بدون دسترسی به کارت های اینترنت امکان اتصال به اینترنت برای ما فراهم می شد. امکان پذیر نبود، اما امروزه با یک فناوری بسیار پیشرفته روبرو هستیم.

فناوری که به ما امکان می دهد در هر زمان از روز و در هر مکان به اینترنت پرسرعت متصل شویم. و با وای فای می توانیم بسیاری از دستگاه ها مانند دوربین، گوشی و ... را به اینترنت متصل کنیم.

ویژگی های مهم مودم های بی سیم Wi-Fi

دستگاه های بی سیم به یک فناوری ارتباطی بسیار مهم مربوط می شوند که با استفاده از آن می توانیم به جای استفاده از سیم به امواج رادیویی، مادون قرمز و ... متصل شویم که در این صورت این امکان را برای ما فراهم می کند که بتوانیم به دستگاه هایی مانند Connect پیام ارسال کنیم. گیرنده های مختلف، تلفن، ماهواره، لپ تاپ و کامپیوتر.

به همین دلیل با استفاده از وای فای و بی سیم می توانیم به راحتی در هر زمان و مکان به اینترنت پرسرعت متصل شویم و بدون مشکل و به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دهیم. توسعه این فناوری نیز کمک زیادی به جامعه کرده است. و همچنین به کاهش ترافیک، آلودگی هوا و غیره کمک می کند.

تفاوت بین وای فای و مودم بی سیم چیست؟

به طور کلی می توان گفت که تفاوت قابل توجهی بین وای فای و بی سیم وجود ندارد و این دو ویژگی های مشترک زیادی دارند، اما در واقع می توان گفت که استفاده از وای فای مزایای بیشتری برای ما به همراه خواهد داشت، زیرا وای فای می تواند بین دستگاه ها استفاده شود روترهای مختلفی را می توان متصل کرد و این ویژگی امکان اتصال هر نوع شبکه ای را به آن فراهم می کند و می تواند بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهد.

 

اما وایرلس نسبت به وای فای که محدوده پوشش بسیار بیشتری نسبت به وای فای دارد مزیت زیادی دارد به طوری که می تواند فضای زیادی را پوشش دهد اما برای استفاده از وای فای فقط باید نزدیک به آن باشید. بتوانید به اینترنت خود دسترسی داشته باشید؛ اما سرعت دانلود وای فای بسیار بالاتر از وایرلس نیز می باشد که بسیاری از افراد این قابلیت را برتر از سایر امکانات می دانند.

بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت وایرلس و وای فای کدام است؟

سرعت اینترنت یکی از مهم ترن ملاک های هر بسته اینترنتی برای خرید است.

اما کیفیت اتصال و قیمت مقرون به صرفه و پشتیبانی 24 ساعته عاوه بر سرعت بالای اینترنت های ماهان این شرکت را به یکی از محبوب ترین شرکت های اینترنتی تبدیل کرده است.

پیشنهاد ما به شما اینترنت وایرلس ماهان نت است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 90
  • بازدید سال : 725
  • بازدید کلی : 1,267